Torpliv

Helgen!

Publicerad 2016-01-18 16:34:44 i Allmänt, Familjen,

Vilken underbar helg det har varit! Kantat med god mat och goda vänner!

Vi har varit i mina svärföräldrars stuga, ligger utanför Holsjunga. På fredagen åkte jag och barnen dit och gjorde iordning inför mitt lite smått försenade kalas som jag hade samma kväll. Jag gjorde det enkelt för mig och bjöd på färska frallor och goda tillbehör. Sen blev det en tårta med kaffe till. 

På lördagen jobbade Älsklingen på dagen en sväng, medans jag och barnen inväntade våra goda vänner Johann och Louise. Tanken var att vi faktiskt skulle ha pimplat (isfiske) lite, men det blev ju så mörkt fort så vi hann bara med att grilla lite korv på sjön.

Mysigt men väldigt kallt!!

Tjejerna passade på att åka lite pulka ute på sjön.

Senare på kvällen vankades det matlagning, och i vanlig ordning så fixade Johann varmrätt och jag dessert. Louise fixade en liten förrätt med goda ostar, oliver och färskt bröd till. 
Varmrätten bestod av grillad oxfile och macaroni and cheese på Johanns vis. Desserten, blev en Nutella Cheesecake. 
Det blev inte så sent heller, och det va skönt. 

En underbar söndags morgon! 

Söndagen bjöds på en strålande solig dag. Vi fick pimplat lite ialf, grillade mer korv och så klart marshmallows! Barnen åkte lite skridskor och mera pulka. 

Louise testade fiskelyckan. Men det gick inte så bra... 

...däremot gick det bättre för Älsklingen
Han fick upp 4-5 st innan han gav upp. Johann fick 2 tror jag... 




Även Thea testade på att pimpla lite, men det nappade inte för henne heller...

Ha det gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela